سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رزسفید

کنکوری ها توجه توجه...... جمعه 86/8/4 ساعت 11:21 عصر

تأثیر نمره سال سوم دبیرستان در کنکور

 

کنکور

 معاون نظری و مهارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است برای کنکور سال آینده نمرات دروس نهایی سال سوم در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد و تأثیر این نمرات نیز در کنکور 15 درصد خواهد بود.

 

پرویز آژیده در گفت‌وگو با فارس افزود: سال گذشته معدل در کنکور تأثیر داشت. امسال نیز در کمیته مطالعات کنکور که به ریاست وزیر علوم تشکیل می‌شود، قرار شد که نمرات دروس نهایی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمره 10 درس نهایی در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد، گفت: ضمن اینکه معدل دانش‌آموزان در کنکور تأثیر دارد، تک تک نمرات دروس را نیز به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم.

آژیده اظهار داشت: سازمان سنجش بر اساس ضرایبی که مد نظر دارد در خصوص تأثیر این نمرات تصمیم‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: اعلام نمرات دروس در کنکور کار سختی است و مشکلاتی نیز دارد اما سازمان سنجش می‌گوید که می‌تواند.

معاون نظری و مهارتی آموزش و پرورش گفت: تأثیر نمرات و معدل در کنکور سال آینده نیز 15 درصد خواهد بود.

 

امسال نیز در کمیته مطالعات کنکور که به ریاست وزیر علوم تشکیل می‌شود، قرار شد که نمرات دروس نهایی در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمره 10 درس نهایی در اختیار سازمان سنجش قرار می‌گیرد، گفت: ضمن اینکه معدل دانش‌آموزان در کنکور تأثیر دارد، تک تک نمرات دروس را نیز به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم.

آژیده اظهار داشت: سازمان سنجش بر اساس ضرایبی که مد نظر دارد در خصوص تأثیر این نمرات تصمیم‌گیری می‌کند.

وی ادامه داد: اعلام نمرات دروس در کنکور کار سختی است و مشکلاتی نیز دارد اما سازمان سنجش می‌گوید که می‌تواند.

معاون نظری و مهارتی آموزش و پرورش گفت: تأثیر نمرات و معدل در کنکور سال آینده نیز 15 درصد خواهد بود.

 


نوشته شده توسط: مریم

باغ آشنایی جمعه 86/8/4 ساعت 11:11 عصر

 

باغ ابا صالحآشنایی

ز دو دیده خون فشانم، ز غمت شب جدایی
چه کنم؟ که هست اینها، گل باغ آشنایی!
همه شب نهاده‌ام سر، چو سگان بر آستانت
که رقیب در نیاید به بهانه‌ی گدایی!
مژه‌ها و چشم‌ یارم، به نظر چنان نماید
که میان سنبلستان چرد آهوی ختایی!
درِ گلسِتان چشمم ز چه رو همیشه بازست؟
به امید آن که شاید تو به چشم من درآیی
سرِ برگِ گل ندارم، به چه رو روم به گلشن؟
که شنیده‌ام ز گل‌ها، همه بوی بی‌وفایی
به کدام مذهبست این؟ به کدام ملّتست این؟
که کُشند عاشقی را، که تو عاشقم چرایی؟!
به طواف کعبه رفتم، به حرم رهم ندادند
که برونِ در چه کردی که درون خانه آیی؟!
در دیر می‌زدم من، که یکی ز در درآمد
که درآ درآ "عراقی" که تو خود حریف مایی!


نوشته شده توسط: مریم

اعتراض ملت ایران.... جمعه 86/8/4 ساعت 10:47 عصر

اعتراض به سند بردگی ملت ایران

امام خمینی

در تاریخ‌ 21 مهر ماه‌ سال‌ 1342 ه .ش‌، دولت‌ حسنعلی‌ منصور لایحه‌‌ مصونیت ‌مستشاران‌ آمریکایی‌ را به‌ مجلس‌ فرستاد و مجلس‌ آن‌ را تصویب‌ کرد.

متن‌ لایحه‌:

«ماده‌ واحده‌ با توجه‌ به‌ لایحه‌ی‌ شماره‌ی‌ 18-2291-7-215-25-11-1342 دولت‌ وضمائم‌ آن‌ در تاریخ‌ 21/11/42 به‌ مجلس‌ سنا تقدیم‌ شد. به‌ دولت‌ اجازه‌ داده‌ می‌شود که‌ رئیس‌و اعضای‌ هیئت‌های‌ مستشاری‌ نظامی‌ ایالات‌ متحده‌ را در ایران‌ که‌ به‌ موجب‌ موافقت‌ نامه‌های‌مربوط‌ در استخدام‌ دولت‌ شاهنشاهی‌ می‌باشند، از مصونیت‌ و معافیت‌هایی‌ که‌ شامل‌ کارمندان‌اداری‌ وقت‌ موصوف‌ در بند و ماده‌ی‌ اول‌ قرارداد وین‌ که‌ در تاریخ‌ 18 آوریل‌ 1961 مطابق‌ 29فروردین‌ 1340 به‌ امضا رسیده‌ است‌، می‌باشد، برخوردار نماید».

به‌ دلیل‌ ماهیت‌ استعماری‌ و ضدملی‌ این‌ لایحه‌، رژیم‌ سعی‌ کرد از انتشار خبرتصویب‌ لایحه‌ و بازتاب‌ آن‌ جلوگیری‌ کند و سانسور شدیدی‌ بر رسانه‌ها حاکم‌ شد.

امام که از حضور مستشاران نظامى و امنیتى آمریکایى، انگلیسى و اسرائیلى و عملکرد زیانبار و اسارت آور آنها در کشور آگاهى داشت، چند روز پس از تصویب لایحه کاپیتولاسیون براى نظامیان آمریکایى در مجلس شوراى ملى (21 مهر 1343) از ماجرا اطلاع یافت و با مطالعه متن صورت مذاکرات مجلس، به جزئیات آن ‏آگاه شد. ایشان بلافاصله مراجع و علماى قم را به تشکیل جلسه هفتگى فرا خواند و با ارسال تلگرام و پیک‏هایى علماى سایر شهرها را در جریان امر قرار داد. سپس اعلام داشت که در روز 20 جمادى الثانى (برابر با 4 آبان) در منزل خود سخنرانى خواهد کرد.

 

رژیم که از تصمیم امام اطلاع یافت، پیکى به قم فرستاد تا با امام دیدار کرده و ایشان را از تصمیم خود منصرف سازد، ولى امام حاضر به دیدار وى نشد و به ناچار او با فرزند امام (حاج آقا مصطفى) دیدار کرد .

امام بدون توجه به این تهدیدها اعلام کرد که در 20 جمادى الثانى، روز میلاد حضرت زهرا (س)، که برابر با 4 آبان ماه بود سخنرانى خواهد کرد.صبح آن روز امام خمینى در حالى که بسیار بر افروخته و خشمگین به نظر مى‏رسید در حضور هزاران نفر از مردم قم و تهران که از ساعاتى پیش در منزل و کوچه‏هاى اطراف منزل امام اجتماع کرده بودند بیانات تاریخى خود را ایراد کرد.

امام سخنان خود را پس از نام خدا با آیه استرجاع (انا لله و انا الیه راجعون) شروع نمود که نشان دهنده مصیبت‏بزرگى بود که بر اسلام و مسلمین وارد آمده است.همچنین تاثر قلبى خود را از این مصیبت ابراز داشت و اعلام عزاى عمومى کرد:

 

((ایران دیگر عید ندارد، عید ایران را عزا کردند...و چراغانى کردند، عزا کردند و دسته جمعى رقصیدند...استقلال ما را فروختند، باز هم چراغانى کردند، پایکوبى کردند. اگر من به جاى اینها بودم این چراغانى‏ها را منع مى‏کردم. مى‏گفتم بیرق سیاه بالاى بازارها و...خانه‏ها بزنند، چادر سیاه بالا ببرند! ))

سخنان تکان دهنده، تاثر انگیز و مقطع امام، هر بار با فریاد شیون و زارى مردم حاضر همراه مى‏شد. پس از این مقدمه، امام ضمن شرح لایحه کاپیتولاسیون که در مجلس به تصویب رسید نتایج ‏سیاسى - اجتماعى آن را با ذکر مثال‏هایى خاطر نشان ساخت:

اگر یک خادم آمریکایى یا یک آشپز آمریکایى مرجع تقلید شما را در وسط بازار ترور کند، زیر پاى خود منکوب کند، پلیس ایران حق ندارد جلوى او را بگیرد! دادگاه‏هاى ایران حق محاکمه ندارند! ...باید پرونده به آمریکا برود و در آنجا ارباب‏ها تکلیف را معین کنند...دولت [ایران] با کمال وقاحت از این امر ننگین طرفدارى کرد.ملت ایران را از سگ‏هاى آمریکایى پست‏تر کردند! ..چرا! براى اینکه مى‏خواستند وام بگیرند آمریکا خواست که این کار انجام شود.

 

امام خمینی، مجلس و دولت را که «ربطى به ملت ندارند» عامل این ننگ و فضاحت دانست و تاکید کرد که اگر روحانیون در مجلس بودند اجازه نمى‏دادند آمریکا، انگلیس و اسرائیل بر سرنوشت کشور مسلط شوند و عمال خود را بر ملت تحمیل نمایند و یک دست نشانده آمریکایى (نخست وزیر)، چنین غلطى بکند.

سپس متواضعانه نسبت ‏به خطر این قانون ننگین به ارتش، سیاسیون، بازرگانان، مراجع، علما و فضلا اعلام خطر کرد و با اشاره به حضور نظامیان امریکایى در ایران، خطاب به شاه فرمود:

 

نظامى‏هاى آمریکا و مستشاران نظامى آمریکا براى شما چه نفعى دارند؟ اگر این مملکت در اشغال آمریکاست، پس چرا اینقدر عربده مى‏کشى؟ چرا اینقدر دم از ترقى مى‏زنى؟ اگر این مستشاران نوکر شما هستند، چرا از ارباب‏ها بالاترشان مى‏برید؟ اگر نوکرند با آنان مثل سایر نوکرها عمل کنید.

 

پس از آن با شرح فلاکت و بدبختى مردم و قروض خارجى دولت و به دنبال آن وابستگى روز افزون کشور به آمریکا، فریاد برآورد که «والله گناهکار است کسى که داد نزند، والله مرتکب گناه کبیره است کسى که فریاد نزند» ، و به دنبال آن از علماى قم، نجف، ملت‏هاى مسلمان، رهبران اسلامى و رؤساى جمهور کشورهاى اسلامى استمداد کرد که به داد ملت مظلوم ایران برسند، همچنین همه قدرت‏هاى غربى و شرقى و در راس آنها آمریکا را که مؤید رژیم شاه بودند، به شدت محکوم نمود.

 

((آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر، شوروى از هر دو بدتر، همه از هم بدتر و همه از هم پلیدترند، لیکن امروز سر و کار ما با امریکاست.رئیس جمهور امریکا...این معنا را بداند که امروز در پیش ملت ما از منفورترین افراد بشر است که چنین ظلمى به ملت اسلامى کرده است...امروز تمام گرفتارى ما از امریکاست، تمام گرفتارى ما از اسرائیل است، اسرائیل هم از امریکاست، این وکلا هم از امریکا هستند، این وزرا هم از امریکا هستند، همه دست نشانده ‏آمریکا هستند.اگر نیستند چرا در مقابل آن نمى‏ایستند داد بزنند؟. ))

 

امام بار دیگر تاکید نمود که نمایندگان مجلسین، نمایندگان واقعى نبوده و نیستند و اگر فرضا هم بودند به دلیل تایید و یا سکوت در مقابل این تصویب نامه از نمایندگى مردم ساقط شده‏اند.در پایان خطاب به حاضران در مجلس و علما و روحانیون فرمود، موظفید مردم را آگاه نمایید و به نمایندگان مجلس فریاد اعتراض برآورید.سخنرانى با دعاى امام و آمین پرشور مردم به پایان رسید.

پس از این سخنرانى، امام اعلامیه‏اى منتشر کرد و اقدام ننگین و اسارت بار دولت و مجلس را پیرامون تصویب لایحه کاپیتولاسیون افشا و محکوم نمود و آن را «سند بردگى ملت ایران‏» و «اقرار به مستعمره بودن ایران‏» و «ننگین‏ترین و موهن‏ترین تصویب نامه غلط دولت‏هاى بى حیثیت‏» نامید و نوشت:

 

((اکنون من اعلام مى‏کنم که این راى ننگین مجلسین، مخالف اسلام و قرآن است و قانونیت ندارد.مخالف راى ملت مسلمان است. وکلاى مجلسین وکیل ملت نیستند، وکلاى سرنیزه هستند.راى آنها در برابر ملت و اسلام و قرآن هیچ ارزشى ندارد و اگر اجنبى‏ها بخواهند از این راى کثیف سوء استفاده کننده تکلیف ملت تعیین خواهد شد.))

 

امام بار دیگر آمریکا را عامل اصلى همه گرفتاریهاى مردم ایران و مسلمانان جهان معرفى کرد که به اسرائیل کمک کرده تا اعراب مسلمان فلسطین را آواره کند و دولت و مجلس ایران را تسلیم خود کرده و روحانیت را به حبس و زجر و اهانت کشیده و غبار ورشکستگى و فقر را به رخسار بازرگانان و زارعان نشانده و اصلاحات شاهانه، بازار سیاه براى آمریکا و اسرائیل درست کرده است... سپس به مردم توصیه و تاکید نمود:

 

((...بر ملت ایران است که این زنجیرها را پاره کنند، بر ارتش ایران است که اجازه ندهند چنین کارهاى ننگینى در ایران واقع شود... این دولت را ساقط کنند، وکلایى که به این امر مفتضح راى دادند از مجلس بیرون کنند...بر فضلا و مدرسین حوزه‏هاى علمیه است که از علمای اعلام بخواهند که این سکوت را بشکنند... بر جوانان دانشگاهی است که با حرارت با این طرح مفتضح مخالفت کنند... بر دانشجویان ایرانی ممالک خارجه است که در این امر حیاتی که آبروی مذهب و ملت را در خطر انداخته ساکت ننشینند. ))

 

سخنرانى و اعلامیه امام بازتاب‏هاى متفاوتى داشت از یک سو برخى از وعاظ در منابر، مصوبه اخیر مجلسین را شرح داده و عواقب اسارت بار آنرا متذکر شدند، که ساواک نیز بلافاصله دستور جلوگیرى و تعقیب آنان را داد.

اقدام شدید امام از سوى رژیم شاه بدون پاسخ نماند.پس از چند روز مطالعه، به دستور مستقیم آمریکا قرار شد که امام از ایران تبعید شود.

لذا در نیمه شب 13 آبان ماه 1343، صدها کماندو منزل امام را در قم محاصره کرده و به دور از چشم مردم، سراسیمه به منزل وارد شدند و ایشان را دستگیر نمودند.

امام را از در منزل تا سر خیابان با ماشین فولکس واگن آوردند و سپس سوار ماشین شورلتى که از قبل آماده شده بود کردند. ماشین امام به همراه چند مامور محافظ به سرعت از میان صدها کماندو که میدان و خیابان نزدیک منزل امام را اشغال نموده بودند عبور کرد و ساعتى بعد به تهران رسید. سپس ایشان را به فرودگاه مهرآباد آوردند و با هواپیماى بارى که از روز قبل به دستور شاه آماده شده بود. به همراه دو مأمور امنیتى به تبعیدگاهش (ترکیه) فرستادند. همان روز رادیو و مطبوعات کشور خبر دستگیرى و تبعید ایشان را در یک جمله به اطلاع مردم ایران رساندند:

 

طبق اطلاع موثق و شواهد و دلایل کافى، چون رویه آقاى خمینى و تحریکات مشارالیه، علیه منافع ملت و امنیت و استقلال و تمامیت ارضى کشور تشخیص داده شد، لذا در تاریخ 13 آبان ماه 1343 از ایران تبعید گردید.

 

منبع: مرکز اسناد انقلاب اسلامی


نوشته شده توسط: مریم

تمرین برهانی... پنج شنبه 86/8/3 ساعت 10:56 عصر

 

«تمرینات اختصاصی آبی ها برای برهانی»

 

تمرینات اختصاصی آبی ها برای برهانی

مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران در تمرین این تیم به طور ویژه زیرنظر مربی تیم تمرین کرد.

 تیم استقلال سه شنبه ساعت 30/15 در زمین شماره دو ورزشگاه شیرودی تمرین کرد.

در این تمرین منوچهر بهمنی، مربی بدنساز استقلال به دلیل سرما خوردگی غایب بود.

اکثر دقایق تمرین اختصاص به انجام کارهای تاکتیکی داشت و در بخشی از تمرین نیز بازیکنان در دو گروه نارنجی و آبی فوتبالی دستگرمی بازی کردند که تیم آبی با گل‌های فرهاد مجیدی و مجتبی جباری به پیروزی رسید.

* ناصر حجازی دقایقی با پیروز قربانی و سان جان به طور خصوصی صحبت کرد.

* صادق ورمزیار برای آرش برهانی تمرین ویژه و اختصاصی ترتیب داد و از وی می‌خواست از او به عنوان مدافع عبور کند و دروازه وحید طالب لو را باز کند.

* حدود سیصد هوادار در ورزشگاه حضور داشتند.

مطالب مرتبط :

برهانی: چشمه گلزنی من خشک نشده


نوشته شده توسط: مریم

سلامتی با کفش سه شنبه 86/8/1 ساعت 6:19 عصر

چه کفشی بپوشیم، چه کفشی نپوشیم؟

چارق

قدمت کفش در ایران به 4500 سال قبل برمی‌ گردد. آن ‌وقت‌ها پاپوشی‌ در ایران استفاده می ‌شد که به آن "غوشنگ" می‌ گفتند. بعد از آن نوبت چارق بود که آثارش را در نقوش باقی مانده تخت جمشید می ‌بینیم. کفش در آن زمان، محصولی نرم، سبک، راحت و با کیفیتی مرغوب بود اما تولید کفش در ایران و جهان، بعد از صنعتی شدن، سمت و سوی دیگری را در پیش گرفت. امروزه هم با واردات انواع و اقسام کفش‌های موسوم به "چینی" قضیه بغرنج‌تر شده است. به اعتقاد متخصصان، شروع بسیاری از بیماری‌های عضلانی اسکلتی، از آزارهایی است که به کف پا یا نواحی دیگر آن وارد می‌ شود.

متأسفانه در کشور ما، فرهنگ اهمیت دادن به انتخاب کفش، بسیار پایین است. بیشتر افراد به همان اندازه‌ای که به انتخاب لباس، اهمیت می ‌دهند، در انتخاب کفش دقیق نیستند. بسیاری از بیماری‌ها و دردهای مزمن سیستم عضلانی اسکلتی، با انجام کارهای ساده مانند یک تغییر نگرش، آموزش اولیه و ورزش ابتدایی قابل اصلاح و درمان هستند.

دقت در انتخاب کفش

دقت در انتخاب کفش و توجه به رعایت اصول استاندارد در تولید آن، یکی از ضروری ‌ترین نیازهای حفظ سلامت افراد بوده و باید توجه بیشتری به آن بشود. وقتی برای خرید کفش، به مغازه‌ای می ‌روید با صدها نوع کفش‌ در مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون مواجه می‌ شوید که بنا به ادعای فروشنده همگی آخرین مدل‌های روز بوده و کیفیتی مرغوب دارند. ولی به راستی معیار استاندارد برای انتخاب کفش‌، چیست؟

انتخاب کفش در وهله اول، باید بر اساس نوع استفاده‌ای که از آن می ‌شود، صورت بگیرد. همانطور که زمستان، کفش مخصوص خودش و تابستان، کفش مخصوص خودش را دارد.

همچنین بعضی از مشاغل، کفش‌های مخصوص خودشان را می‌ خواهند. مثل بعضی از کفش‌های مخصوص که در کارگاه‌ها استفاده می‌ شود، یا کفش‌های ورزشی که حتی درباره آنها نیز بر اساس نوع  ورزش، انتخاب کفش تغییر می‌ کند. برای مثال کفش‌های کشتی بدون پاشنه هستند، در صورتی که کفش فوتبال حتماً باید پاشنه‌دار باشد. در واقع این، به نوع نگاه خریدار برمی‌ گردد و اینکه او چقدر به سلامت خود اهمیت می ‌دهد و چقدر از حق و حقوق خودش، آگاه است.

انواع کفش

کفش استاندارد

یک کفش استاندارد، سه مشخصه بارز دارد:

1) جنس خوب

2) پاشنه استاندارد

3) قالب و پنجه استاندارد

رویه کفش

رویه بیشتر کفش‌های موجود در بازار، از دو جنس مختلف است. آنها یا رویه‌ای از چرم طبیعی دارند یا از پلاستیک و چرم مصنوعی تهیه می ‌شوند. به تازگی هم بعضی از تولید کنندگان کفش، اقدام به زدن اسپری بوی چرم طبیعی به چرم‌های مصنوعی کرده و خریداران را در انتخاب محصول با مشکل مواجه می‌ کنند.

چرم طبیعی، به علت دارا بودن منافذ طبیعی در بافتش، امکان تبادل هوا میان بیرون وداخل کفش را فراهم آورده و به اصطلاح،باعث تنفس پا می ‌شود. به همین دلیل ساده، بهترین رویه برای کفش، همان رویه چرم طبیعی است. رویه مصنوعی به علت عدم تبادل هوا، باعث بوی بد پا و عرق کردن بیش از حد می ‌شود.

زیره کفش

زیره کفش‌های موجود در بازار هم دو نوع است:

1) زیره (  po پی ‌او)

2) زیره (  pvc پی ‌وی ‌سی)

زیره‌های po، سبک ‌تر، راحت‌ تر و در برابر سایش مقاوم‌ تر بوده و دوام ‌شان بیشتر است. ظاهر این زیره‌ها، توپُر بوده و در حالت خم کردن، انعطاف‌ بیشتری دارند. در هنگام خرید، باید به این نکته هم دقت کرد که کف زیره نباید صاف باشد، بلکه باید آج ‌دار بوده تا از لیز خوردن جلوگیری کند. توجه به استانداردهای پنجه کفش هم در انتخاب آن بسیار مهم است.

قالب ‌بندی

از نظر قالب ‌بندی، فضای پنجه کفش باید طوری باشد که به انگشت‌های پا فشاری وارد نکند. کفش‌هایی که پنجه آنها تیز است، باعث می ‌شوند، انگشت‌های پا در کفش روی هم بیفتند. این کفش‌ها، انگشتان پا را تحت فشار قرار داده و آنها را بد فرم می ‌کنند. این امر در خانم‌ها شایع‌تر است. به طوری که انحراف شست پا در خانم‌ها، 9 برابر آقایان است. جلوی کفش باید به گونه‌ای باشد که پنجه‌های پا از هم باز بشود.

تنه کفش

مورد بعدی تنه کفش است که در واقع چارچوب روی کفش بوده و دور پا را دربرمی ‌گیرد، کفش هم باید به راحتی در برابر فشارهای وارده، مقاومت کرده و شرایط آناتومیکی پا را حفظ کند. علاوه بر فاکتورهای استاندارد مربوط به جنس و ساختمان کفش، فاکتورهای دیگری نیز درباره خود افراد، صدق می ‌کند که به همان اندازه اهمیت دارند.

ادامه دارد...

دکتر محمد تقی حلی ‌ساز- متخصص طب توان ‌بخشی

*مطالب مرتبط:

کفش های تمیز و مرتب نکات آموزنده و کاربردی در خانه داری (4)

قابل توجه خانم های علاقمند به کفش پاشنه بلند

کفش مناسب جهت کودکان


نوشته شده توسط: مریم

<      1   2      

ِْلیست کل یادداشت های این وبلاگ

اتوبوس شب ونگاه کلی.....
[عناوین آرشیوشده]

خانه
مدیریت
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها ::
66247


:: بازدیدهای امروز ::
4


:: بازدیدهای دیروز ::
11



:: درباره من ::

رزسفید

مریم
تا شقایق هست زندگی باید کرد...

:: لینک به وبلاگ ::

رزسفید


:: آرشیو ::

ماه رمضان
مهر ماه 1386
پاییز 1386



::( دوستان من لینک) ::

اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار


:: لوگوی دوستان من ::











:: خبرنامه ::